Min föreläsning

 
Jahapp då är det dags att hålla en föreläsning igen! Körde ju
ett par stycken ganska intensivt i höstas, men har haft ett uppehåll
sedan december(på eget bevåg, första delen av våren var jag ganska låg).
Så det ska bli kul!! Men nervös som alltid, såklart!

Föreläser som sagt om "ung ekonomi" för gymnasielever åk 1-2.
Berättar egentligen mestadels om hur min egen ekonomi såg ut
i deras ålder tills nu, missar och snedsteg som man lätt gör när man börjar ta
hand om större summor pengar själv, flyttar hemifrån osv.

Det är jäkla roligt, älskar att föreläsa och har hittills fått otroligt fin respons
både av eleverna men också av ekonomirelaterade organisationer som hört
talas om detta projekt. Föreläsningen är en del av en kurs i grundläggande
ekonomi som anordnas via folkhälsan, som åker runt till olika gymnasium
och folkhögskolor. Så himla bra initiativ ju!!!

Fick förfrågan av min egen ekonomiska rådgivare, som är en av initiativtagarna
till projektet. Vi har haft ett samarbete, hon och jag, i snart 1.5 års tid och att hon
frågade mig är ju verkligen ett bevis på hur långt jag har kommit på dessa 2 år,
också gällande min ekonomi!


Ska försöka knäppa lite bilder. Dags att sticka, NU KÖR VI!!